Tempe Thai

Aquest cap de setmana passat he fet  un taller de cuina amb Montse Vallory. Els plats que vam cuinar estaven pensats per enfortir els ossos; hi vaig aprendre molt . El calci que aporten els productes d’origen vegetal s’assimila més bé que el dels productes d’origen animal i ajuda a tenir els ossos més forts i flexibles; sense abandonar el pernil  que tant m’agrada, ni el peix … els aniré incorporant a la meva cuina. Animeu-vos!

Ingredients ( 3-4 racions ) : tempe macerat en tamari, alga wakame ( 1/3 de la làmina), 3 cebes, cúrcuma, pebre negre, sal marina, vinagre umeboshi, gingebre, llimona, llet de coco i julibert.

Ingredientes (3-4 raciones): tempe macerado en tamari, alga wakame (1 / 3 de la lámina), 3 cebollas, cúrcuma, pimienta negra, sal marina, vinagre umeboshi, jengibre, limón, leche de coco y perejil.

Ingredients (3-4 servings): tempe marinated in tamari, seaweed wakame (1 / 3 of the blade), 3 onions, turmeric, black pepper, sea salt, umeboshi vinegar, ginger, coconut milk ,lemon  and parsley.

Preparació: Es tallen les cebes ben fines en forma de mitja lluna i es posen a la paella  amb un pessic de sal perquè suïn; quan es comencen a daurar s’hi afegeix 1/2 cullaradeta de cúrcuma i un pessic de pebre negre; es compta fins a 9 per tal que es torrin i no es cremin. Tot seguit s’hi afegeix la llet de coco i  l’alga ( prèviament l’haurem estovat en aigua i tallat) i es deixa a foc suau  i tapat durant 10 minuts.

En una altra paella daurem el tempe amb una mica d’oli i l’afegim a la ceba. Per acabar, s’hi afegeixen 2 cullerades de suc de llimona, 1 cullerada de vinagre i el suc ( s’esprem amb els dits )del gingebre que haurem ratllat prèviament ( veure la foto-2 ). Es pot decorar amb una mica de julivert picat.

Este fin de semana he hecho un taller de cocina con Montse Vallory. Los platos que cocinamos estan pensados para fortalecer los huesos, aprendí mucho. El calcio que aportan los productos  de origen vegetal se asimila mejor que el de los productos de origen animal y ayuda a tener los huesos más fuertes y flexibles;  sin abandonar el jamón que tanto me gusta, ni el pescado … los iré incorporando a mi cocina.

Preparación: Se cortan las cebollas bien finas en forma de media luna y se ponen en la sartén con un poco de sal  para que suden, cuando se empiezan a dorar se añade media cucharadita de cúrcuma y una pizca de pimienta negra; se cuenta hasta 9  para que se tuesten y no se quemen. A continuación se añade la leche de coco y el alga (previamente la habremos ablandado en agua y cortado) y se deja a fuego suave y tapado durante 10 minutos.

En otra sartén doramos el tempe con un poco de aceite y lo añadimos a la cebolla. Por último, se añaden 2 cucharadas de zumo de limón, 1 cucharada de vinagre y el zumo ( se exprime con los dedos) del jengibre que tendremos rallado previamente (ver la foto-2). Se puede decorar con un poco de perejil picado.

This weekend I did a cooking workshop with Montse Vallory. The dishes we cook are designed to strengthen the bones, I learned a lot. Calcium from the products of plants are treated better than animal products, without leaving the ham that I like,…gradually will incorporate these dishes.

Preparation: Cut the onions very and placed in the pan,  when it starts to brown add half teaspoon of turmeric and a pinch of black pepper, is counted up to 9 to be toasted and do not burn. Then add the coconut milk and seaweed (we previously softened in water and chopped) and simmer on gentle heat for 10 minutes.

In another pan gilded the tempe with a little oil and add to onion. Finally, add 2 tablespoons lemon juice, 1 tablespoon of vinegar and the juice (squeezed with fingers) we will have grated ginger previously (see photo 2). You can decorate with some chopped parsley.

 

És un plat bo, natural, sa  i saborós. Si la ceba no es passa pel pimer la presentació és més bonica, però a mi no m’agrada trobar la textura de la ceba.

Es un plato bueno, natural, sano y sabroso. Si la cebolla no se pasa por el pimer la presentación es más bonita, pero a mí no me gusta encontrar la textura de la cebolla.

It is a good dish, natural, healthy and tasty. If the onion is not passed by mixer ,  the presentation of the dish is best but I  do not like the texture of the onion.

Anuncis

3 comentaris

Filed under Cuina natural ( Recipes )

3 responses to “Tempe Thai

  1. oleoledesign

    quina bona pinta!!!!! ñam, ñam

  2. Maria del Mar

    Ja tinc ganes de provar-ho!

  3. laura

    Els colors m’agraden, el tempe em recorda el torró de Xixona, el gust… no sé. Confio en el teu criteri gastronòmic!

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s