Puy lentils

Les llenties verdes du Puy tenen denominació d’origen de la comarca francesa de Velay, que és una zona volcànica a 1100 metres d’altitud. Es couen sense haver-les d’estovar hores abans i són molt riques en proteïnes, minerals i oligoelements. Bones, bones!

Las lentejas verdes du Puy tienen denominación de origen de la comarca francesa de Velay, que es una zona volcánica a 1100 metros de altitud. Se cuecen sin tener que ponerlas en remojo y son muy ricas en proteínas, minerales y oligoelementos. Muy ricas!

Ingredients per a 2-3 persones: 80 grams de llenties, 1 ceba, 1 pastanaga, 1/2 nap, una mica de col, 5 cm d’alga kombu, 2 fulles de llorer,oli i tamari.

Elaboració: 1) Es renten les llenties i es deixen en remull amb aigua que les cobreixi; mentrestant es talla la verdura. 2) Es posen a coure amb l’alga tallada a trossets i el llorer tenint en compte que la proporció per volums ha de ser 1- 4,5 ( llenties en sec-aigua ). 3) Un cap hagin bullit 20 minuts, s’hi afegeixen les verdures i s’apuja el foc fins que l’aigua torni a bullir. 4) Es deixa coure a foc lent entre 20-30 minuts . 5) Un cop s’ha apagat el foc s’hi afegeix un raig d’oli i un raig de tamari.

Ingredientes para 2-3 personas: 80 gramos de lentejas, 1 cebolla, 1 zanahoria, 1/2 nabo, un poco de col, 5 cm de alga kombu, 2 hojas de laurel, aceite y tamari.

Elaboración: 1) Se lavan las lentejas y se dejan en remojo con agua que las cubra, mientras se corta la verdura. 2) Se ponen a cocer con el alga cortada en trocitos y el laurel teniendo en cuenta que la proporción por volúmenes debe ser 1 a 4,5 (lentejas en seco-agua). 3) Cuando hayan hervido 20 minutos, se añaden las verduras y se sube el fuego hasta que el agua vuelva a hervir. 4) Se deja cocer a fuego lento entre 20-30 minutos. 5) Una vez apagado el fuego se añade un chorro de aceite y un chorro de tamari

Link: Llenties du Puy

Green lentils du Puy are designation of origin of the French region of Velay, a volcanic area at 1100 meters altitude. Boil without soaking them hours before and are rich in protein, minerals. Very tasty!

Ingredients for 2-3 people: 80 grams of lentils, 1 onion, 1 carrot, 1/2 turnip, a little cabbage, 5 cm of kombu seaweed, 2 bay leaves, oil and tamari.
Preparation: 1) Wash the lentils and leave to soak in water to cover them, while cutting the vegetables. 2) Boil water with finely sliced ​​seaweed and laurel. The proportion by volume should be 1 to 4.5 (dry lentils – water). 3) When the lentils have boiled 20 minutes, add the vegetables and turning up the heat until the water boils again. 4) We lower the heat and simmer 20-30 minutes. 5) We turn off the heat and add the oil and tamari

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Filed under Cuina natural ( Recipes )

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